Źródło: unsplash
Po doktoracie
- Oleniuch I., Employees' Perception of the Difficulties of Work at Home from the Perspective of their Experience on Remote Working, European Research Studies Journal, Volume XXIV, Issue 4, 781-796, 2021
- Oleniuch I., „Effects of Work From Home in the COVID-19 Pandemic – Polish Employee’s Perspective” referat wygłoszony w ramach 38th IBIMA Conference (International Business Information Management Association), Sevilla, Spain, November 23-24 2021
- Cichocka I., Oleniuch I., Food Conservatism and Consumer Ethnocentrism of Young Adults – Relations and References, Intercathedra 39/2 2019, s. 185-193
- Cichocka I., Oleniuch I., An Attempt to Determine the Scale of Food Conservatism – Results of the Pilot Study, Humanities and Social Sciences, t. 23 (XXIII), nr 25 (4), 2018, s. 249-262
- Oleniuch I., Cichocka I. The awareness of the EU food labelling system among university students, Journal of Agribusiness and Rural Development, z.1(43)/2017, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2017, s. 45-55.
- Oleniuch I., Szlak kulinarny „Podkarpackie Smaki” jako przykład realizacji idei tematycznego szlaku kulturowego [w:] Przestrzeń turystyki kulturowej, Wydawnictwo WSTiJO w Warszawie, Warszawa 2017, s. 423-444.
- Oleniuch I., Aktywność edukacyjna i promocyjna skansenu w Kolbuszowej w zakresie dziedzictwa kulinarnego regionu, [w:] Przestrzeń turystyki kulturowej, Wydawnictwo WSTiJO w Warszawie, Warszawa 2017, s. 445-462.
- Oleniuch I., Szlak kulinarny „Podkarpackie Smaki" - analiza doświadczeń [w:] Studia Ekonomiczne Projekty regionalne i lokalne - sukces projektu, red. Brandenburg H., Sekuła P., Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2016, s. 221-235.
- Oleniuch I., Szlak kulinarny jako egzemplifikacja założeń ekonomii i marketingu doświadczeń, Zeszyty Naukowe PWSTE, nr 8 Marketing w organizacji, pod red. E. Wolanin-Jarosz, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu, Jarosław 2016, s. 29-42.
- Oleniuch I., Wykorzystanie stron internetowych w generycznej promocji żywności tradycyjnej w Polsce 2016, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, t.1, z.45, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2016, s. 395-404.
- Oleniuch I. Cichocka I., Regional food products and region-wise consumer ethnocentrism, Modern Management Review, t. XX, z.22 (1/2015), Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2015, s. 143-153.
- Oleniuch I., Rola facylitatorów sieci w rozwoju klastrów, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, z.402, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2015, 251-260.
- Oleniuch I., The food networks as one of the coopetition forms, Forum Scientiae Oeconomia, t.3, z.4, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2015, s. 69-77.
- Iwona Oleniuch, Wizerunek tradycyjnej żywności regionalnej w oczach mieszkańców Podkarpacia – ocena w świetle badań własnych, Postępy Techniki Przetwórstwa Spożywczego 2014, 1, s. 61-64.
Przed doktoratem
- Oleniuch I., System wyróżniania żywności regionalnej i tradycyjnej na wspólnym rynku europejskim - ocena stanu i planowanych zmian, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 705, cykl Ekonomiczne Problemy Usług Nr 89, Szczecin 2012, s. 220-238
- Oleniuch I., Europejski system oznaczeń dla produktów regionalnych i tradycyjnych – diagnoza stanu i koniecznych reform, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, Warszawa 2011 (90), s. 75-87
- Oleniuch I., Oznaczenia Unii Europejskiej dla żywności wysokiej jakości; rola i znaczenie w dobie globalizacji, Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu SERIA, tom XIII, zeszyt 3, Wydawnictwo Wieś Jutra, Warszawa 2011, s. 221-227
- Oleniuch I., Międzynarodowy Ruch Slow Food jako odpowiedź na postępującą globalizację, Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu SERIA, tom XII, zeszyt 1, Wydawnictwo Wieś Jutra, Warszawa 2010, s. 153-158
- Oleniuch I., Ocena skuteczności promocji podkarpackiej żywności tradycyjnej, Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu SERIA, tom XI, zeszyt 4, Wydawnictwo Wieś Jutra, Warszawa 2009, s. 228-233
- Oleniuch I., Promocja podkarpackich produktów tradycyjnych, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, SGGW w Warszawie, PTTŻ, Komitet Nauk o Żywności PAN, International Union of Food Science and Technology, Międzynarodowa Konferencja Naukowa, Tradycyjne i Regionalne Technologie i Produkty w Żywieniu Człowieka – materiały konferencyjne, Lublin, 25-26 września 2008, s. 48-49
- Oleniuch I., Rola samorządu województwa w zarządzaniu produktami regionalnymi i tradycyjnymi na przykładzie Podkarpacia, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Administracji Publicznej im. St. Staszica w Białymstoku, 2008, s. 123-135
- Oleniuch I., Giera S., Krasna M., Ruda M., Produkty regionalne w świadomości konsumentów z Podkarpacia i Lubelszczyzny, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Zarządzanie i Marketing, zeszyt 12, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, 2008, s. 149-159
- Oleniuch I., Ruda M., Produkty tradycyjne pochodzenia zwierzęcego – wymogi bezpieczeństwa i higieny oraz korzyści wspierania rozwoju, Przegląd Hodowlany, nr 12/2007, s. 28-31
- Oleniuch I., Giera S., Krasna M., Ocena skuteczności promocji produktów regionalnych na Podkarpaciu i Lubelszczyźnie, Międzynarodowa konferencja naukowa pt. Rolnictwo i gospodarka żywnościowa Polski w ramach Unii Europejskiej, SGGW, Warszawa 16 listopada 2007, s. 277-28
- Oleniuch I., Nowe instrumenty wsparcia rozwoju produktów tradycyjnych i regionalnych, [w:] Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu: Uwarunkowania, mechanizmy, efekty, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2007, s. 232-24
- Oleniuch I., Produkty regionalne i tradycyjne – szansa na rozwój Podkarpacia i Polski, [w:] Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, seria Zarządzanie i Marketing z. 9 (Nr 239), Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2007, s. 85-94
- Oleniuch I., Korzyści z wolontariatu pracowniczego w dobie wzrostu konkurencyjności i niepewności otoczenia, III Zjazd Katedr Ekonomii „Ekonomiczne wyzwania XXI wieku”, Międzyzdroje, 05-07.06.2006 r., Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006, s. 59-69
- Oleniuch I., Zarządzanie wizerunkiem w procesie budowy konkurencyjności przedsiębiorstwa [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce rynkowej, Materiały konferencji naukowej doktorantów Stare Resko, 20-21 maja 2005 roku, Uniwersytet Szczeciński, Wydawnictwo Print Group, Szczecin 2006, s. 287-293
- Oleniuch I., Idea wolontariatu pracowniczego w procesie budowy relacji przedsiębiorstwa z otoczeniem, [w:] Przemiany rynkowe w procesie integracji europejskiej, 18-20 maja 2006, Krynica Górska, s. 199-207
- Oleniuch I., Wizerunek – strategiczny instrument budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, [w:] VI Międzynarodowe Seminarium Naukowe Studentów i Młodych Pracowników Nauki, Jarosław 22.XI.2004, Wydawnictwo PWSZ w Jarosławiu, Jarosław 2004
- Kałucka E., Mikuła E., Oleniuch I., Ekologizacja polskiego rolnictwa jako element koncepcji rozwoju zrównoważonego, [w:] Agrobiznes 2003. Jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu Nr 983, tom1, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2003, s. 312-318
- Malara Z., Mikuła E., Oleniuch I., O znaczeniu wiedzy i informacji dla rozwoju organizacji przyszłości, [w:] Nowe tendencje w nauce o organizacji i zarządzaniu, Prace Naukowe Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej Nr 73, Seria: Konferencje Nr 23, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2003, s. 111-120
- Malara Z., Oleniuch I., Organizacja wirtualna – wyzwania dla współczesnych przedsiębiorstw, [w:] Nowe tendencje w nauce o organizacji i zarządzaniu, Prace Naukowe Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej Nr 73, Seria: Konferencje Nr 23, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2003, s. 121-129